تبلیغات
بانک جامع احادیث و روایات - مطالب تیر 1391
 بانک جامع احادیث و روایات
محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ...
آخرین مطالب
لینک دوستان
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 08:45 ق.ظ | نظرات()

حکومت

 

حدیث (1) امام على علیه‏ السلام :

قُلوبُ الرَّعِیَّةِ خَزائِنُ راعیها فَما اَودَعَها مِن عَدلٍ اَو جَورٍ وَجَدَهُ؛

دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و یا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد دید.

غررالحكم، ج4، ص 521، ح 6825

حدیث (2) امام على علیه‏ السلام :

اِستَعمِلِ العَدلَ وَاحذَرِ العَسفَ وَالحَیفَ فَاِنَّ العَسفَ یَعودُ بِالجَلاءِ وَالحَیفَ یَدعوا اِلَى السَّیفِ؛

عدالت را اجرا كن و از زورگویى و ستمگرىبپرهیز زیرا زورگویى مردم را به ترك از وطن وامى‏دارد، و ستم آنان را به قیام مسلّحانه مى‏كشاند.

نهج البلاغه، حكمت 476

حدیث (3) امام على علیه‏ السلام :

اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ فَرَضَ عَلى اَئِمَّةِ العَدلِ اَن یُقَدِّروا اَنفُسَهُم بِضَعَفَةِ النّاسِ كَیلا یَتَبَیَّغَ بِالفَقیرِ فَقرُهُ؛

خداوند عزوجل بر پیشوایان عادل واجب كرده كه سطح زندگى خود را با مردم ناتوان برابر كنند تا فقیر را، فقرش برآشفته نكند.

نهج البلاغه، خطبه 209

حدیث (4) رسول اكرم صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله :

ما مِن اَحَدٍ یَكونُ عَلى شَى‏ءٍ مِن اُمورِ هذِهِ المَّةِ قَلَّت اَم كَثُرَت فَلا یَعدِلُ فیهِم اِلاّ كَبَّهُ اللّه‏ُ فِى النّارِ؛

هر كس كارى از كارهاى كوچك و یا بزرگ این امت را در دست بگیرد و در میانشان عدالت را اجرا نكند خداوند او را به رو، در آتش خواهد افكند.

مستدرك على الصحیحین، ج 4، ص 90

حدیث (5) امام على علیه‏ السلام :

مَن عَمِلَ بِالعَدلِ حَصَّنَ اللّه‏ُ مُلكَهُ؛

هر كس به عدالت رفتار كند، خداوند حكومتش را حفظ خواهد كرد.

غررالحكم، ج5، ص 355، ح 8722

حدیث (6) امام على علیه‏ السلام :

خَیرُ المُلوكِ مَن اَماتَ الجَورَ وَ اَحیَى العَدلَ؛

بهترین فرمانروا كسى است كه ظلم را از بین ببرد و عدل را زنده كند.

غررالحكم، ج3، ص 431، ح 5005

حدیث (7) لقمان حكیم علیه‏ السلام :

یا بُنَىَّ اِذا دَعَتكَ القُدرَةُ عَلى ظُلمِ مَن هُوَ دونَكَ فَاذكُر قُدرَةَ اللّه‏ِ عَلَیكَ؛

فرزندم هرگاه قدرت، تو را به ظلم بر زیردستت فرا خواند، قدرت خدا را بر خودت به یادآور.

ارشاد القلوب دیلمى، ج1، ص 72

حدیث (8) امام على علیه‏السلام :

مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماما فَلیَبدَأ بِتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ وَلیَكُن تَدیبُهُ بِسیرَتِهِ قَبلَ تَدیبِهِ بِلِسانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفسِهِ وَ مُؤَدِّبُها اَحَقُّ بِالجلالِ مِن مُعَلِّمِ النّاسِ ومُؤَدِّبِهِم؛

كسى كه خود را پیشواى مردم قرار داده، باید پیش از آموزش دیگران، خود را آموزش دهد و پیش از آن‏كه دیگران را با زبان، ادب بیاموزد، باكردارش ادب آموزد و البته آموزش دهنده و ادب‏آموز خود بیش از آموزگار و ادب‏آموز مردم، شایسته تجلیل است.

غرر الحكم، ح 7016

حدیث (9) امام على علیه‏السلام :

تِسعَةُ اَشیاءَ قَبیحةٌ وَ هِىَ مِن تِسعَةِ اَنفُسٍ اَقبَحُ مِنها مِن غَیرِهِم: ضیقُ الذَّرعِ مِنَ الـمُلوكِ وَ البُخلُ مِنَ الغنیاءِ وَ سُرعَةُ الغَضَبِ مِنَ العُلَماءِ وَ الصِّبا مِنَ الكُهولِ وَ القَطیعَةُ مِنَ الرُّؤوسِ وَ الكِذبُ مِنَ الـقُضاةِ وَ الزَّمانَةُ مِنَ الطِبّاءِ وَ البَذاءُ مِنَ النِّساءِ وَ الطَّیشُ مِن ذَوِى السُّلطانِ؛

 نُه چیز زشت است، اما از نه گروه زشت‏تر: درماندگى و ناتوانى از دولتمردان؛ بخل از ثروتمندان؛ زود خشمى از دانشمندان؛ حركات بچگانه از میانسالان؛ جدایى حاكمان از مردم؛ دروغ از قاضیان؛ بیمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى از زنان و سختگیرى و ستمگرى از سلاطین.

دعائم الإسلام، ج 1، ص 83

حدیث (10) پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

 اَلعَدلُ حَسَنٌ وَلكِن فِى المَراءِ اَحسَنُ، وَ السَّخاءُ حَسَنٌ وَلكِن فِى الغنیاءِ اَحسَنُ، اَلوَرَعُ حَسَنٌ وَلكِن فِى العُلَماءِ اَحسَنُ، اَلصَّبرُ حَسَنٌ وَلكِن فِى الفُقَراءِ اَحسَنُ، اَلتَّوبَةُ حَسَنٌ وَلكِن فِى الشَّبابِ اَحسَنُ، اَلحَیاءُ حَسَنٌ وَلكِن فِى النِّساءِ اَحسَنُ؛

عدالت نیكو است اما از دولتمردان نیكوتر، سخاوت نیكو است اما از ثروتمندان نیكوتر؛ تقوا نیكو است اما از علما نیكوتر؛ صبر نیكو است اما از فقرا نیكوتر، توبه نیكو است اما از جوانان نیكوتر و حیا نیكو است اما از زنان نیكوتر.

نهج الفصاحه، ح 2006

حدیث (11) امام صادق علیه السلام:

لا تُشـاوِر اَحمَق وَ لا تَستَعِنَّ بَکَذّابٍ وَ لا تَثق بِمَوَدَهِ مُلُوک؛

با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.

تحف العقول،ص316

حدیث (12) پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله:

کَما تَکُونُوا یوَّلی عَلَیکُم.
هر طور باشید همانگونه بر شما حکومت می شود.

کنزالعمال ح1497

حدیث (13) امام علی(ع):

قُم عَن مَجلِسِکَ لِاَبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ اِن کُنتَ اَمیراً؛

به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.

غررالحکم،ح2341

 



برچسب‌ها: بانک جامع ،احادیث حکومت ،احادیث امربمعروف ونهی از منکر ،احادیث خانواده ،احادیث کفر ،منتظر ،شهدای کازرون ،
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 09:38 ق.ظ | نظرات()

خانواده

حدیث (1) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

خَیرُكُم خَیرُكُم لأَِهلِهِ وَأَنَا خَیرُكُم لأَِهلى ما أَكرَمَ النِّساءَ إلاّ كَریمٌ وَلا أَهانَهُنَّ إلاّ لَئیمٌ؛
بهترین شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده ام بهترم، زنان را گرامى نمى دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى كند مگر شخص پَست و بى مقدار.

نهج الفصاحه، ح 1520

حدیث (2) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

اَلرَّجُلُ راعٍ عَلى أَهلِ بَیتِهِ وَهُوَ مَسؤُولٌ عَنهُم وَالمَرأَةُ راعیَةٌ عَلى بَیتِ بَعلِها وَوُلدِهِ وَهِىَ مَسؤُولَةٌ عَنهُم... ؛
مرد، سرپرست خانواده است و درباره آنان از او سئوال مى شود و زن، سرپرست خانه شوهرش و فرزندان اوست و درباره آنان از وى سئوال مى شود.

صحیح بخارى، ج3، ص125

حدیث (3) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

خَیرُ الرِّجالِ مِن اُمَّتىَ الَّذینَ لایَتَطاوَلُونَ عَلى أَهلیهِم وَیَحِنُّونَ عَلَیهِم وَلا یَظلِمُونَهُم؛
بهترین مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند و اهانت نكنند و دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند.

مكارم الأخلاق، ص 216

حدیث (4) امام صادق علیه السلام :

مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهلِ بَیتِهِ مُدَّ لَهُ فى عُمُرِهِ؛
هر كس به شایستگى در حقّ خانواده اش نیكى كند، عمرش طولانى مى شود.

كافى، ج2، ص105، ح11

حدیث (5) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

مَن أَدخَلَ عَلى أَهلِ بَیتِهِ سُرُورا خَلَقَ اللّه  مِن ذلِكَ السُّرُورِ خَلقا یَستَغفِرُ لَهُ إِلى یَومِ القیامَةِ؛
هر كس خانواده اش را شاد كند، خداوند از آن شادى موجودى مى آفریند كه تا روز قیامت براى او آمرزش بخواهد.

كنزالعمال، ج16، ص379، ح44995

حدیث (6) امام صادق علیه‏السلام :

لایَزالُ المُؤمِنُ یُورِثُ أَهلَ بَیتِهِ العِلمَ وَ الدَبَ الصّالِحَ حَتّى یُدخِلَهُمُ الجَنَّةَ جَمیعا؛
مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شایسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد بهشت كند.

مستدرك الوسایل، ج12، ص201، ح13881



ادامه مطلب
برچسب‌ها: احادیث و روایات خانواده ،بانک جامع ،حدیث ،روایت ،منتظر ،شهدای کازرون ،
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 08:21 ق.ظ | نظرات()

کفر

 

حدیث (1) امام حسن عسکری علیه السلام:

المُومِنُ بَرَکَةٌ عَلی المُومِنِ وَ حُجَّةٌ  عَلی الکافر؛
مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.

(تحف العقول، ص489)

حدیث (2) پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله:

أدنی الکُفر أن یَسمَعَ الرَّجُلُ مِن أخیهِ الکَلِمَةَ فَیَحفَظَها عَلَیهِ یُریدُ أن یَفضَحَهُ بِها.

کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آن سخن رسوا کند.

(وسایل الشیعه، ج17، ص211)

حدیث (3) امام صادق علیه السلام:

اِیّـاکُـم اَن یَحسُـدَ بَعضُکـُم بَعضـاً فَـاِنَّ الکُفـرَ اَصلُه الحَسَـد؛

از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.

(تحف العقول، ص 315)

حدیث (4) امام صادق علیه السلام:
اصولُ الکُفرِ ثَلاثَهٌ الحِرصُ وَ الاِستِکبارُ وَ الحَسَدُ؛

ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.

(جهاد النفس، ح 550)

 



برچسب‌ها: احادیث و روایات (کفر) ،بانک جامع ،احادیث ،روایات ،منتظر ،شهدای کازرون ،
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 08:18 ق.ظ | نظرات()

نفاق

حدیث (1) امام على علیه السلام :

مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَمَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَأَمِنَ كَیدَهُ؛
هر كس امر به معروف كند به مؤمن نیرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نماید بینى منافق را به خاك مالیده و از مكر او در امان مى ماند.

كافى، ج2، ص50، ح1

حدیث (2) امام صادق علیه السلام :

إِنَّ المُؤمِنَ یَغبِطُ وَلایَحسُدُ وَالمُنافِقُ یَحسُدُ وَلایَغبِطُ؛
مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
(غبطه آن است كه آرزو كنى آنچه دیگرى دارد، داشته باشى بدون اینكه آرزوى نابودى نعمت دیگرى را داشته باشى و حسد آن است كه بخواهى نعمتى را كه دیگرى دارد، نداشته باشد).

 كافى، ج2، ص307، ح7

حدیث (3) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

اَلغَیرَةُ مِنَ الیمانِ وَالمِذاءُ مِنَ النِّفاقِ؛
غیرت از ایمان است و بى بند و بارى از نفاق.

 نهج الفصاحه، ح 2045

حدیث (4) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

اَلمُؤمِنُ یَأكُلُ بِشَهوَةِ أَهلِهِ، اَلمُنافِقُ یَأكُلُ أَهلُهُ بِشَهوَتِهِ؛
مؤمن به میل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق میل و رغبت خود را به خانواده اش تحمیل مى كند.

كافى، ج4، ص12، ح6

حدیث (5) رسول اكرم صلى الله علیه و آله :

اَلمُؤمِنُ دَعِبٌ لَعِبٌ وَالمُنافِقٌ قَطِبٌ غَضِبٌ؛
مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.

تحف العقول، ص 49



ادامه مطلب
برچسب‌ها: احادیث ،روایات ،نفاق ،بانک جامع ،منتظر ،شهدای کازرون ،
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 03:23 ب.ظ | نظرات()

امر به معروف و نهی از منکر

حدیث (1) قال على علیه السلام :

وَماأعمالُ البِرِّ كُلُّها وَالجِهادُ فى سَبیلِ اللّه‏ِ عِندَ المرِ بِالمَعرُوفِ وَالنَّهىِ عَنِ المُنكَرِ إِلاّ كَنَفثَةٍ فى بَحرٍ لُجِّىٍّ؛

همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره‏اى است در دریاى عمیق.

نهج البلاغه، حكمت 374

حدیث (2) امام على علیه السلام :

إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهىَ عَنِ المُنكَرِ لا یُقَرِّبانِ مِن أَجَلٍ وَلا یَنقُصانِ مِن رِزقٍ ، لكِن یُضاعِفانِ الثَّوابَ وَیُعظِمانِ الجرَ وَأفضَلُ مِنهُما كَلِمَـةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائِرٍ؛

امر به معروف و نهى از منكر نه اجلى را نزدیك مى‏كنند و نه از روزى كم مى‏نمایند، بلكه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منكر سخن عادلانه‏اى است نزد حاكمى ستمگر.

غررالحكم، ج2، ص611، ح3648

حدیث (3) قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله :

إذا لَم یَأمُروا بِمَعروفٍ وَلَم یَنهَوا عَن مُنكَرٍ وَلَم یَتَّبِعوا الأخیارَ مِن أهلِ بَیتى ، سَلَّطَ اللّه‏ُ عَلَیهِم شِرارَهُم ، فَیَدعوا عِندَ ذلِكَ خِیارُهُم فَلا تُستَجابُ لَهُم؛

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نیكان خاندان من پیروى ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیكانشان دعا كنند امّا دعایشان مستجاب نشود .

امالى صدوق، ص‏254



ادامه مطلب
برچسب‌ها: امر به معروف و نهی از منکر ،بانک جامع ،احادیث ،روایات ،منتظر ،شهدای کازرون ،
+ نویسنده امیر حسین منتظرالمهدی در 03:57 ب.ظ | نظرات()

اسراف

 

حدیث (1) امام صادق علیه‏السلام :

إِنَّ السَّرَفَ یورِثُ الفَقرَ وَإِنَّ القَصدَ یورِثُ الغِنى؛
اسراف باعث فقر و میانه روى موجب بى نیازى مى شود.

وسائل الشیعه، ج15، ص258، ح8

حدیث (2) امام باقر علیه‏السلام :

یا بُنَىَّ عَلَیكَ بِالحَسَنَةِ بَینَ السَّیِّئَتَینِ تَمحو هُما قالَ: وَكَیفَ ذلِكَ یا أَبَةِ؟ قالَ: مِثلُ قَولِهِ، «وَالَّذینَ إِذا أَنفَقوا لَم یُسرِفوا وَلَم یَقتُروا»؛
امام باقر علیه‏السلام به فرزندش امام صادق علیه‏السلام فرمودند: تو را سفارش مى‏كنم به انجام كار خیر وسط دو كار بد تا آن دو را محو كند، امام صادق علیه‏السلام سئوال كردند چگونه چنین چیزى ممكن است؟ امام فرمودند: همانطور كه قرآن مى‏گوید مؤمنین كسانى هستند كه وقتى خرج مى‏كنند اسراف و یا سختگیرى نمى‏كنند (اسراف و سختگیرى هر دو بدند و میانه روى وسط آنها خوب است)

تفسیر نورالثقلین، ج4، ص27، ح98

حدیث (3) امام صادق علیه‏السلام :

لَیسَ فیما أَصلَحَ البَدَنَ إِسرافٌ... إِنَّما السرافُ فیما أَتلَفَ المالَ وَأَضَرَّ بِالبَدَنِ؛
در آنچه بدن را سالم نگه مى‏دارد اسراف نیست بلكه اسراف در چیزهایى است كه مال را از بین ببرد و به بدن صدمه بزند.

بحارالأنوار، ج75، ص303، ح6

حدیث (4) امام صادق علیه‏السلام :

لِلمُسرِفِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: یَشتَرى مالَیسَ لَهُ وَیَلبِسُ ما لَیسَ لَهُ وَیَكُلُ ما لَیسَ لَهُ؛
اسراف كننده سه نشانه دارد: آنچه در شأنش نیست خریدارى مى‏كند، آنچه در شأنش نیست مى‏پوشد و آنچه در شأنش نیست مى‏خورد.

تفسیر نورالثقلین، ج1، ص772، ح313

حدیث (5) امام صادق علیه‏السلام :

رُوىَ أَنَّهُ نَظَرَ الصّادِقُ إِلى فاكِهَةٍ قَد رُمیَت مِن دارِهِ لَم یُستَقصَ أَكلُها فَغَضِبَ وَقالَ: ما هَذا إِن كُنتُم شَبِعتُم فَإِنَّ كَثیرا مِنَ النّاسِ لَم یَشبَعوا فَأَطعِموهُ مَن یَحتاجُ اِلَیهِ؛
نقل شده است كه امام صادق علیه‏السلام مشاهده كردند كه سیبى را نیم‏خورده از خانه بیرون انداخته اند، خشمگین شدند و فرمودند: اگر شما سیر هستید، خیلى از مردم گرسنه‏اند خوب بود آن را به نیازمندش مى‏دادید.

بحارالأنوار، ج66، ص432، ح16

حدیث (6) امام على علیه‏السلام :

فَدَعِ السرافَ مُقتَصِدا وَاذكُر فِى الیَومِ غَدا وَأَمسِك مِنَ المالِ بِقَدرِ ضَرورَتِكَ وَقَدِّمِ الفَضلَ لِیَومِ حاجَتِكَ؛
اسراف را رها كن و میانه‏روى در پیش‏گیر و امروز به یاد فردا باش و از مال به اندازه ضرورتت نگه‏دار و اضافى آن را براى روز نیازمندیت (قیامت) پیش فرست.

نهج البلاغه، نامه‏21

حدیث (7) امام صادق علیه‏السلام :

لَمّا سُئِلَ عَن أَدنَى السرافِ ـ : إِبذالُكَ ثَوبَ صَونِكَ وَإِهراقُكَ فَضلَ إِنائِكَ... ؛
در پاسخ به سئوال از كم‏ترین حدّ اسراف فرمودند: كم‏ترین اندازه آن این است كه لباس بیرونت را لباس خانه دم دستى قرار دهى و ته مانده ظرفت را دور بریزى.

كافى، ج4، ص56، ح10

حدیث (8) امام على علیه السلام :

اَلسرافُ مَذمومٌ فى كُلِّ شَىْ‏ءٍ إِلاّ فى أَفعالِ البِرِّ؛
اسراف در هر چیزى ناپسند است، مگر در كارهاى خیر.

غررالحكم، ج2، ص86، ح 1938

حدیث (9) دیلمى :

كانَ النَّبىُّ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله ... یُسَلِّمُ عَلى مَنِ اسْتَقْبَلَهُ مِنْ كَبیرٍ وَ صَغیرٍ وَ غَنىٍّ وَ فَقیرٍ و لا یُحَقِّرُ ما دُعِىَ اِلَیهِ و لو اِلى خَشفِ التَّمْرِ وَ كانَ خَفیفَ المَؤونَةِ كَریمَ الطَّبیعَةِ، جَمیلَ المُعاشَرَةِ، طَلِقَ الوَجهِ، بَشّاشا من غَیرِ ضِحكٍ، مَحْزونا مِن غَیرِ عَبوسٍ، مُتَواضِعا مِنْ غَیْرِ مَذَلَّةٍ، جَوادا مِن غَیْرِ سَرَفٍ، رَقیقَ القَلبِ، رَحیما بِكُلِّ مُسْلِمٍ... ؛

رسول اكرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله به هر كس برخورد مى‏نمودند، از بزرگ و كوچك، ثروتمند و فقیر، سلام مى‏كردند و اگر به جایى حتى براى خوردن خرمایى خشك دعوت مى‏شدند، آن را كوچك نمى‏شمردند. زندگیشان كم هزینه بود، بزرگ طبع، خوش معاشرت و گشاده رو بودند، بى آن‏كه بخندند، همیشه متبسم بودند، بى‏آن‏كه اخمو باشند، محزون بودند، بى‏آن‏كه از خود ذلّتى نشان دهند، متواضع بودند، مى‏بخشیدند ولى اسراف نمى‏نمودند، دل نازك و نسبت به تمام مسلمانان مهربان بودند.

ارشاد القلوب، ج 1، ص 115

 



برچسب‌ها: حدیث ،احادیث ،روایات ،اسراف ،بانک جامع ،منتظر ،کازرون ،